Veelgestelde vragen

Bestellen

Kan ik een bestelling annuleren?
Helaas, dat kan niet. Als je iets op Bday Diamond hebt besteld, dan is de bezorging definitief. Je kan niet meer annuleren. Ben je niet tevreden, geen probleem dan kan je deze retourneren en heb je tot 14 dagen na ontvangst van de levering de tijd om het product aan ons terug te sturen.

Moet ik mij registreren om te kunnen bestellen?
Neen dit is niet noodzakelijk maar wel mogelijk.

Worden mijn gegevens doorgeven aan derden? 
Neen, gegevens worden enkel gebruikt om je bestelling uit te voeren. Jouw gegevens worden niet aan derden doorgegeven. Voor meer info kan je terecht op onze algemene voorwaarden. 

Kan ik via mijn smartphone of tablet een bestelling plaatsen?
Ja, je kan onze artikelen bekijken en bestelllen via laptop, tablet of smartphone.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?
Nadat je een bestelling hebt geplaatst, wordt er automatisch een bevestigingsmail gestuurd. In deze e-mail vind je een overzicht van je aankopen, verzendadres, contactgegevens,…

Indien je deze mail niet binnen een paar minuten hebt ontvangen dan is de e-mail waarschijnlijk in je junk mail (ongewenste mail) terechtgekomen. Vind je daar eveneens de bevestigingsmail niet terug, aarzel dan zeker niet om met ons contact op te nemen via info@bdaydiamond.be of op het telefoonnummer +32 486/386860 om dit verder te bekijken.

Wat doe ik als mijn bestelling niet klopt? 
Gelieve ons binnen de 24u te contacteren via info@bdaydiamond.be of via ons contactformulier. Laat ons weten wat je precies hebt ontvangen. We zullen het nodige doen om jou de correcte artikelen te bezorgen.

Wat doe ik als mijn artikel beschadigd is toegekomen?
Vooraleer we een pakket verzenden worden alle artikelen door Bday Diamond gecontroleerd. Bovendien wordt er gezorgd voor een stevige verpakking.
Check je bestelling onmiddellijk na ontvangst en contacteer ons binnen de 24 uur indien er tijdens de verzending toch een beschadiging is gebeurd.
Je kan dit melden via info@bdaydiamond.be. Voeg altijd een foto van het beschadigde artikel erbij. De postverpakking moet bijgehouden worden tot je vastgesteld hebt dat de bestelling in goede staat is. Retourzendingen dienen altijd in overleg te verlopen met Bday Diamond.
Indien je ontvangen producten inderdaad gebreken vertonen, zullen de kosten voor retourzending terugbetaald worden.

 

Betalen


Hoe kan ik betalen op Bday Diamond?
Bij Bday Diamond kan je veilig betalen via:

• Bancontact/Maestro

• Visa

• Mastercard

Wij rekenen geen extra kosten aan voor de online betalingsmethoden!

Je ontvangt van ons een bevestigingsmail met ons rekeningnummer. Je bestelling wordt pas verzonden van zodra we jouw betaling hebben ontvangen.

Is winkelen op Bday Diamond veilig?
Voor alle online betalingen werken wij samen met PayPal, een beveiligd online betaalsysteem. PayPal voldoet aan de strenge eisen die creditcardmaatschappijen stellen aan online betalingen.

Bij Bday Diamond kan je dus veilig betalen doordat wij de veilige SSL (Secure Socket Layer) methode gebruiken. Dit betekent dat al jouw persoonlijke gegevens in verband met betaling beveiligd worden. We voldoen aan alle regels van de privacywetgeving en alle andere wettelijke voorschriften. Wij geven uw persoonlijke informatie nooit aan derde zonder uw toestemming.

Kan ik een factuur ontvangen van mijn bestelling?
Deze ontvang je bij je bestelling.

 

Verzending 


Hoeveel verzendkosten betaal ik?
De verzendkosten zijn gratis binnen België. Binnen West-Europa rekenen wij 10€ verzendkosten. Buiten West-Europa bedragen de verzendkosten 25€. We versturen alle pakketjes via Track & Trace. Je kan het volledige traject van je pakketje online opvolgen via E-tracker: http://www.bpost.be/nl/track/

Hoe kan ik mijn bestelling ontvangen als ik overdag niet thuis ben? 
Je kan bij je bestelling ‘ander verzendadres’ aanvinken en daar het adres van je buren of van je werk invullen. Indien je toch je eigen adres ingeeft, maar je bent niet thuis dan laat de postbode een briefje na in je brievenbus. Je hebt dan 14 dagen de tijd om je pakketje op te halen in het postkantoor dat vermeld staat op je briefje. Als je je pakketje niet ophaalt, dan gaat het terug naar Bday Diamond.

Ik heb 2 of meerder bestellingen geplaatst. Kan ik ze samen laten opsturen?
Helaas is dit niet mogelijk. Alle orders worden apart behandeld en verzonden. 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Binnen West-Europa is de levertijd max. 8 werkdagen na ontvangst van betaling (weekends en feestdagen niet inbegrepen). Buiten West-Europa is de levertijd tussen de 8 en 12 dagen afhankelijk van het land van bestemming.

Kan ik mijn pakket online volgen?
Je pakketje wordt verzonden via Bpost met Track & Trace. In onze bevestigingsmail van verzending zal je een track & Trace code terugvinden zodat je op elk ogenblik weet waar je pakket zich bevindt: www.bpost.be/nl/track/.

Kan ik de leveringswijze aanpassen na het plaatsen van mijn bestelling?
Neen, dat is niet meer mogelijk. Van zodra je bestelling is geplaatst, kan je geen aanpassingen meer doorvoeren aan de leveringswijze.

 

Retourneren

Kan ik een artikel retourneren?
Als klant heb je het recht aan Bday Diamond mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed.

Het artikel moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen voor je het kan retourneren. Deze voorwaarden vind je op onze pagina over retourneren.

Wat zijn de kosten voor een retourzending?
De kosten van een retourzending zijn voor jouw eigen rekening en worden niet door Bday Diamond vergoed. We raden je wel aan om het artikel/de artikelen als pakket te versturen via verzekerde zending van B Post. Je ontvangt dan een verzendbewijs en traceernummer voor Track & Trace.

Zodra we jouw retour hebben ontvangen, word je hiervan per e-mail op de hoogte gebracht.

Retourkosten worden enkel terugbetaald indien je een foutief of een beschadigd product hebt ontvangen. 

Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Na ontvangst van jouw retour in goede orde (rekening gehouden met de voorwaarden), ontvang je binnen de 14 dagen het aankoopbedrag van je retour terug op jouw rekening (let op: verzendkosten worden niet vergoed). Gelieve je rekeningnummer goed door te geven via het retourformulier.

Indien je binnen de 14 dagen na jouw retour in goede orde echter nog geen betaling hebt ontvangen, stuur ons dan zeker een mailtje naar: info@bdaydiamond.be.

 

Algemene vragen

Wat met privacy?
Door te bestellen op de website van Bday Diamond BVBA, staat de Koper uitdrukkelijk toe over te gaan tot de verwerking en het gebruik van zijn/haar persoonsgegevens voor doeleinden zoals de administratie van het klantenbestand, het beheer van de bestellingen, leveringen en facturen, het opvolgen van de solvabiliteit, marketing en reclame.
Bday Diamond zal de gegevens niet overmaken aan derden. De Koper heeft het recht om alle gegevens op te vragen en aan te passen. De Koper heeft altijd het recht om zich kosteloos te verzetten tegen de verwerking voor direct marketing doeleinden. Voor meer informatie wordt de Koper uitgenodigd zich te wenden tot het openbaar register bijgehouden door de Commissie voor Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer te Brussel. 

 

 

Het geschenk 


Hoe ben ik zeker dat de diamant echt is?
Elke diamant komt vergezeld van een Certificaat. 

Aan welke normen moet de foto voldoen.
Om een goed resultaat te verkrijgen dient de foto minstens 10cm groot te zijn en 250 dpi. Deze dient digitaal te worden doorgestuurd. 

Is het mogelijk dit geschenk voor een tweeling te verkrijgen?
Dat is perfect mogelijk. Er worden dan 2 identieke diamanten in het geschenk verwerkt. De levertermijn is wel iets langer.